Problem z kompem:/

Autor: Piotr Dworak <piotrdworak_at_interia.pl>
Data: Tue 03 Mar 2009 - 01:02:50 MET

Witam,
mam jakieś problemy z kartą graficzną lub płytą. Od razu podam dane: mam
    plyte Gygabate GA-945P-S3 (bios jaki mialem, nie pamietam), grafike
Geeforce 8600 GTS, 2 GB ramu. Wszystko śmigało, jak na taki sprzęt
oczywiście.
Nadażyła mi się okazja zakupić grafikę Radeona Asus 4850, ale zdawałem
sobie sprawę, że wymaga ona PCI 2.0 a moja płyta obsługuje 1.0, jednak z
tego co wyczytalem wszystko powinno działac.

Grafikę wymieniłem, dodatkowo zainstalowalem nowy system. Wszystko
hulało (gier jeszcze nie sprawdzalem). Coś mnie jednak podkusiło, by
zmienić bios płyty programem dołączonym do płyty Gigabyte @bios. Po
zmianie na najnowszy (taki sam sobie wynalazł) żadna gra się nie
uruchamiała, nawet najprostsza - zaraz po jej odpaleniu następował
restart kompa. Kombinowałem z innymi wersjami bios i w końcu stanęło na
wersji 2.0 - dodatkowo na chwilę włożyłem kartę starą, odpalilem gre -
działała, znów włożyłem radeona - sprawdziłem gry - działają.

Karta hula super, ale pojawił sie nowy problem - otóż, po powiedzmy
godzince grania, może wczesniej, nagle zanika mi obraz. Ot, słychać grę,
działa klawiatura (słychać menu gry) ale obrazu nie ma - co ciekawe,
dioda na monitorze zaczyna mrugać, jakby nie dostawala sygnału albo
coś... Monitor mam podłaczony przez DVI. Po restarcie kompa nic to nie
dawało, wiec spowrotem zmienilem na starą grafikę - odpalło, znów na
nową - wszystko działa. Przed momentem miałem tę samą sytuację, ale
reset wystarczał i obraz się pojawia.

Co to może być? Uszkodzona karta graficzna? Bios? Jeśli to bios, to co
powinienem zrobić - jak przywrócić ten domyślny, lub jak sprawdzić czy
to jego wina? Brak PCI 2.0?

Z góry dzieki za pomoc,

Pozdrawiam,
Piotr Dworak