Dysk WD, niewykrywany przez BIOS

Autor: Paweł Lewandowski <dyzdyz_at_gmail.com>
Data: Wed 25 Feb 2009 - 20:40:51 MET

Witam grupowiczów,

Mam problem z dyskiem twardym marki Wester Digital, model WD2000,
pojemność 200GB, interfejs IDE. Objawy są następujące:

Komputer przez około 2 tygodnie stał nieużywany, odłączony od
zasilania. Po ponownym włączeniu BIOS przestał wykrywać w/w dysk. Po
podłączeniu napięcia słychać że trajkocze, czuć drgania. Jednocześnie
w tym samym czasie przestała działać nagrywarka DVD, podłączona tą
samą taśmą, była wykrywana w BIOS, ale w windows już nie była widoczna
w menedżerze urządzeń. Po wymianie taśmy ATA nagrywarka pracuje
normalnie, ale dysku wciąż nie widać w BIOS. Wykluczam problem z
ustawieniem zworek master/slave, gdyż w czasie testów do komputera
podłączony jest tylko dysk, bez żadnej włożonej zworki (czyli "Single
or Master").

Jaka może być diagnoza? Czy ratuje mnie tylko wymiana elektroniki?
Dane mojego dysku to:

2060-701265-001 rev A (na płytce)
2061-701165-200 AH (na nalepce)
MDL: WD2000JB - 00GVC0
DATE: 30 AUG 2005
DCM: DSCANTJAA
Made in Thailand

W jaki sposób znaleźć dawcę elektroniki? Czy wystarczy że taki sam
będzie nr z płytki?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
PL.