Re: brakuje mi slotów PCI-jakieś rozwiązanie?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 25 Feb 2009 - 13:11:39 MET

marfi <marfi @bb.onet.pl> wrote:

> Ty piszesz bez sensu...wyrzuciłbyś karty PCI warte sporo pieniędzy
> tylko dlatego, ze są nowsze tosamorobiące?

            O tym wlasnie pisze, ale ludzie idacy na komende za kolejnymi
rozwiazaniami, niekoniecznie lepszymi, za cholere nie chca tego do siebie
dopuscic. Przypomne tylko ze przez dosc dlugi czas w cenie byly plyty
zawieerajace poza AGP i PCE 2.x rowniez starenkie zlacze ISA - wlasnie
ze wzgledu na kupione kiedys karty specjalizowane (diagnostyczne,
laboratoryjne itp) kosztujace czasem wiecej niz caly pecet + majace jeszcze
oprogramowanie pisane na specjalnie do tych kart. A roznica jakosci
pomiedzy ISA a PCI byla ogromna, pomiedzy PCI 2.x a PCI-E az takiej nie ma.
W sumie glowna roznica to transfer, reszta jest pomijalna. I nie dajmy sie
zwariowac - karty graficzne od dwana sa na PCI-E, kontrolery dyskow czy
gigabitowe sieciowki sa zintegrowane. Sprawa malej ilosci PCI 2.x rozbija
sie o ogromna ilosc sprzetu PCI 2.x nie potrzebujacego duzych transferow -
chocby wspomniane siecioki bezprzewodowe i przewodowe (czasem trzeba
udostepnic siec itp), karty dzwiekowe, TV analogowe, DVB-T/S/C i mnostwo
inych specjalizowanych. I tak by zmiescic SkyStara2.6 musialem wyjac tuner
analogowy bo po prostu nie ma zlacz PCI 2.x. A nawet nowe SS S2 sa AFAIK na
tym samym B2C i PCI 2.x tylko z glowica zgodna z S2.

            Wyzej ludzie pisali o kartach dzwiekowych i sieciowkach na USB.
Wolne zarty - USB to jest dobry interfejs do podlaczenia myszki czy
skanera, ALE NIE DO SIECI. Z kartami sieciowymi i modemami na USB sa
wieczne problemy - sterowniki i stailnosc, w szczegolnosci problemy z
zasilaniem. Poza tym te cuda na USB to jest w duzej mierze win-sprzet.
Po to wybieram np: SkyStara 2.6, pierwsze Audigy i bezprzewodowke na
Atherosie AR512A oraz PRISM 2.5 by nie miec z nimi problemu ze sterownikami
czy to jest windows, linux czy BSD. Z tymi nowymi wynalazkami na PCI-E i
USB ze sterownikami jest bardzo roznie.

> Piszę jako mający w komputerze trzy karty PCI do odbioru DVB-S/T.

BTW:
Jak SkyView wspolpracuje z wiecej niz jedna karta na B2C? Zastanawiam sie
czy nie dokupic SS S2 do obecnego SS 2.6. Tylko gdzie ja go do cholery
wloze (i co 3 PCI to duzo? - to do przediscow w watku).
Przy okazji jak SkyView dziala z CAMem na RS232C + pluginy w stylu Poor
Man's Cam - sa problemy przy zapisie calego streamu z 2 sciezkami audio +
napisy? Pytam bo zastanawiam sie nad kupnem takiego CAMa - coraz bardziej
wkurza mnie ze place za C+ plus multipakiet HBO/Canal+/Cinemax a nie ma jak
tego ogladac - albo mnie nie ma w domu, albo programy sie nakladaja. Caly
styczen schodzilem szukajac w 3 miastach, w tym u dystrybutora regionalnego
na wojewodztwo, tunerow PVR i dupa zbita. Moze beda w kwietniu. Tyle tylko
ze 10 zl/mc obowiazywalo przy podpisaniu umowy, 20 zl/mc ekstra za tuner
placic nie bede.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938