Licencje, bylo: Problem z komputerem

Autor: Gotfryd Smolik news <smolik_at_stanpol.com.pl>
Data: Mon 23 Feb 2009 - 20:36:31 MET

On Mon, 23 Feb 2009, Dominik wrote:

> Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał
>
> Którą muszę trzymać chyba 5 lat?

  Z powodów np. podatkowych?
  Jak w firmie to bliżej 7 lat (bo *od końca* roku w którym rozliczono
*podatek*, a dochodowy rozlicza się w roku *następnym* od tego w którym
dokonywano czynności i płacono *zaliczki*, czyli najpierw do sylwestra
a potem jeszcze cały rok do następnego i dopiero później 5 lat).

  Do tego - doskonale napisałeś.
  *Z tego powodu* (podatkowego) musisz trzymać X lat.
  Pomijając czy X=5 czy X=7 :)
  Ale to warunek konieczny a nie wystarczający!

> Windows XP ma więcej latek więc faktury mogę nie posiadać.

  A kto Ci takich głupot naopowiadał, to US jest jedynym powodem
"trzymania faktur"?? (bo widzę że tak to sobie interpretujesz - jak
coś dla US niepotrzebne to mogę wywalić, normalnie syndrom
trawniczka w postaci klasycznej :])
  Przezornie objaśniam: "syndrom trawniczka", bo z takim traktowaniem
prawa wieki temu :) spotkałem się na pl.*.samochody na zasadzie:
"na trawniku PoRD nie obowiązuje, więc mogę sobie tam zaparkować
i nikomu nic do tego". Czasem trzeba wyciągać pytanie czy
jak w czasie *zgodnej z przepisami PoRD* jazdy kogoś zastrzeli
to też będzie że "przecież żadnego przepisu PoRD nie złamał
więc nikomu nic..."
  Po skreśleniu ustawy o VAT, o dochodowym i Ordynacji Podatkowej
ustawa Prawo Autorskie oraz Kodeks Cywilny też automagicznie
znikną i przestaną obowiązywać?
  Nie? No to nie :)
  Znaczy obowiązują *niezależnie*.

> Co wtedy?

  Faktura? ;)

  A tak w ogóle, skoro już jest OT NTG i co tam jeszcze, to nie wiem
czy czytelnicy są świadomi że Windows trzeba przeinstalowywać nie
rzadziej niż raz na 5 lat?
  Z powodów prawnych :)
  Nie, to nie żart, to IMO głupota polskich ustawodawców, albo wprowadzona
przez kogoś celowa pułapka, art.66 ustawy (a umowę zawiera się przy
instalacji, przynajmniej w "pudełkowych" wersjach oprogramowania,
co na szczęście pozwala obejść *ten* problem w *takim* przypadku).

pzdr, Gotfryd