Re: Jeden komputer - 2 sieci

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Fri 20 Feb 2009 - 23:42:18 MET

Dnia Fri, 20 Feb 2009 20:51:25 +0100, MarkX napisał(a):

> Mam jeden komputer z 2 kartami sieciowymi. Jedna karta normalna, druga na
> wifi. Do jednej karty podlaczone jest jedno lacze (osiedlowe), do wifi
> podlaczone drugie lacze (UPC). Pytanie, z jakiego internetu w danym czasie
> laczy sie komp :)?
Internet jest tylko jeden (i to pisany z dużej litery). A którym łączem?
To zależy jak ustawiłeś metrykę w ustawieniach protokołu TCP/IP. Jak
zostawiłeś domyślnie automat to w zasadzie losowo (przyjmując, że masz
windowsy).

> A moze wtedy laczy sily w jedno i sumuje predkosci lacza
> :D? Jakie korzysci (albo niekorzysci) moze dac owe podlacznie?

Agregacja łącza jest możliwa ale tylko w wypadku dwóch (lub więcej)
połączeń od jednego operatora. Pod linuksem można rozdzielić różne usługi
do różnych bram internetowych.