Re: Wyłączenie wybranego dysku po czasie

Autor: Korer <._at_.>
Data: Fri 20 Feb 2009 - 20:47:45 MET

Użytkownik "G Nowak" <gnowak84@gmail.usun.kom.zostaw.com> napisał w
wiadomości news:gnj61l$8ji$1@inews.gazeta.pl...

> Ale po go wylaczac kiedy on ma ten talez aby sie obracal?

Dysk ma wadę - po jakimś czasie nieaktywności zaczyna wydawać nietypowe,
synchroniczne
dźwięki, które denerwują. Poza tym jednak jest w pełni sprawny i nie ma z
nim żadnych innych
problemów (przez długi czas był na nim system).

Trzymam na nim dane, z których korzystam kilka razy w tygodniu.

To jest dysk IDE. Mógłbym używać adapteru IDE-USB, ale to dodatkowe
fizycznie urządzenie.

Jak widać więc, nie pytałem bez sensu. Jedyne czego potrzebuję, to program
do wyłączania wybranego
dysku dla systemu Windows. W systemie Linux jest hdparm i tam nie byłoby
problemu z osiągnięciem
zamierzonego celu, ale przedmiotowa stacja pracuje pod kontrolą systemu
Windows.

Mam nadzieję, że rozwiałem twe wątpliwości odnośnie zasadności mojego
zapytania.

Jeżeli jednak w dalszym ciągu jakieś wątpliwości pozostają nierozwiane -
chętnie udzielę
dalszych wyjaśnień.

Z poważaniem, Zylgeg.

Korer