Re: OKI 3320 jak =??B?cG9kbWllbmnEhz8=?=

Autor: pit <piotr.dobosz.pozn_at_gmail.com>
Data: Fri 20 Feb 2009 - 00:45:03 MET

BAREK wrote:

> Witam!
> Czy jest jakaś przejściówka, lub drukarka atramentowa lub laserowa,
> którą da się podłączyć zamiast takiej kultowej igłówki?
> Jest sobie komputer pod DOS-em i program, który na nim działa nie ma
> możliwości współpracy z innymi sterownikami.
>
> Bartek

Witam!
1) Ustawienia tej drukarki możesz sprawdzić drukując je za pomocą panelu drukarki: nad lub pod którymś z przycisków jest napis "menu" i od tego zacznij. RADA: weź instrukcję obsługi drukarki, tam będzie dokładny opis jak to zrobić, żeby wydrukować ustawienia; jak nie masz, to jest tutaj: http://www.oki.pl/fcgi-bin/public.fcgi?cid=119&pid=60&prid=164&pdflag=2 .

2) co do "udawania OKI podpiętej pod LPT": jeśli komputer pracuje w sieci lokalnej możesz pomyśleć na drukarką sieciową: najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie chyba laserówka, która posiada również port LPT, np taka: http://www.office.xerox.com/printers/laser-printers/phaser-3435/plpl.html . ZAZNACZAM, ŻE PODANY MODEL TO TYLKO ILUSTRACJA TEGO, O CO MI CHODZI !!!

3) nadal problematyczny pozostaje system operacyjny: jeśli jest to "czysty" DOS, to możesz mieć niejakie problemy z doborem drukarki ze względu na brak sterowników (np.powyższy Xerox nie ma sterowników pod DOS-a).
polecam jednak znane marki, tam najszybciej dobierzesz (OKI, HP, XEROX i inne)

pozdrawiam!
Piotr Dobosz