Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?

Autor: Mark <tajny_at_adres.w.pl>
Data: Thu 19 Feb 2009 - 14:35:56 MET

Dnia Wed, 18 Feb 2009 13:48:13 +0100, Animka napisał(a):

> Napisz mi jeszcze co znaczy "Wieloprocesorowy komputer z interfejsem ACPI".

To znaczy ze system widzi wiecej niz jeden procesor, i komputer pozwala na
zaawansowane zarzadzanie energia (ACPI)
Z ta wieloprocesorowoscia to lekko naciagane, bo akurat w P4 jest to HT -
czyli dwa rocesory logiczne, ale jeden fizyczny. Takie male oszustwo
systemu:) Dlatego pisalem o Pentium D, ktory juz ma dwa fizyczne rdzenie.
Dla przeciwwagi - nowy Core i7 ma cztery rdzenie fizyczne i 4 logiczne..
lacznie 8 procesorow:)

> System mi wykazuje 2 takie same procesory. Po co są te 2 procesory? czy
> można jeszcze jakiś dołożyć? :-)

Po to ze niektore aplikacje, choc wciaz jeszcze nie wszystkie - wykorzystuja
wielordzeniowosc. Teoretycznie - dwa procesory moga zrobic cos szbciej niz
jeden..;)

--
Mark