Re: Dodatkowy wentylator

Autor: Feromon <fer0m0n_at_wp.pl>
Data: Sun 15 Feb 2009 - 22:51:48 MET

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:15022009.314C1195@budzik61.poznan.pl...
> Dla obnizenia temp w obudowie i lepszej cyrkulacji lepiej zamontowac
> wiatraczek z przodu obudowy na dole czy z tyłu na gorze?

Naturalnie "ciepło" unosi się do góry. W obudowach, które są zwykle używane
nie ma otworów na górnej powierzchni, więc kisi się tam ciepłe powietrze
pomiędzy zasilacem a tyłem napędu DVD itp.

W typowej obudowie karta graficzna jest zorientowana "radiatorem w dół"
co powoduje uwięzienie ciepła pod kartą graficzną.

Dyski są przeważnie na dole z przodu, tam nieraz jest miejsce na wiatrak.
Wtedy zimne powietrze zasysane z zewnątrz opływa dyski nagrzewając wnętrze
obudowy.

Zatem - przyjmując zasadę wyrzucania ciepła z obudowy:
1. Karta graficzna z radiatorem wyrzucającym ciepło na zewnątyrz
2. Na górze obudowy (im bardziej na górze tym lepiej)
3. Jeśli nie można mieć dwóch wentyli, to lepiej wywiewny na górze -
zimniejsze powietrze
 znajdzie sobie drogę do wewnątrz obudowy samo.

Oczywiście w pomieszczeniu musi panować rozsądna temperatura :))

Feromon