Re: Jak odzyskać tablicę partycji

Autor: Maru <m.grucel_at_neostrada.pl>
Data: Sat 14 Feb 2009 - 14:36:02 MET

jureq pisze:

> W takich dziwnych wypadkach zaczynam od obejrzenia kondensatorów na
> płycie, podmiany zasilacza i wymiany kabla (taśmy) IDE.

Ufff :)) udało się odzyskać dane na kompie u kolegi. No i wygląda na to,
że pada IDE..
Sprawa o tyle dziwna, że partycje NTFS, EXT3 Testdisk jest w stanie
znaleźć, ale FAT32 już nie, BIOS nie wykrywa napędu choć dyski widzi.
Na drugim kompie wykrywa bezproblemowo napęd DVD, Windows widzi także
drugą partycję, natomiast pierwszą jako RAW. Na szczęście Testdisk
znalazł zaginioną partycję po głębszym skanowaniu. Wyrzucił komunikat o
uszkodzonym bootsektorze, na razie nie próbowałem naprawiać partycji, i
tak planuję zrobić format na NTFS. Skopiowałem najważniejsze dane i na
tym mi najbardziej zależało. Jak będę miał już w pełni sprawną płytę to
już bezstresowo pobawię się w naprawę.
Naprawdę jest niezły programik i co ważniejsze darmowy pod różne
systemy. Znalazł nawet jakieś pliki sprzed 5 lat choć był później
robiony format i reinstalka z Win2000 na XP.
Ale ile zdrowia straciłem przez te kilka dni to szkoda mówić...
To na razie tyle, pozdrawiam wszystkich którzy starali się mi pomóc;))
HAPPY END ;) ;)