Re: Monitor LCD LG z DVI i VGA i komputery

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sat 14 Feb 2009 - 00:18:29 MET

Saper/nolin11 pisze:
> [...]
> chwili mam podłączony panel złączem DVI i chciałbym się upewnić czy nie
> zaszkodzę monitorowi jak podłączę do drugiego złącza ( VGA-DB15 ) drugi
> komputer (dokładniej terminal na procesorze Geode) przez VGA? W
> instrukcji od LCDka jest napisane iż nie wolno podłączać... Ale znowu w
> monitorze mam możliwość wyboru wejścia (Digital/Analog)... więc chyba
> nie powinno to zaszkodzić (w końcu po co by dawali możliwość wyboru
> wejścia?)?
> Chyba że, ktoś się spotkał z uszkodzonym monitorem przez takie próby?

Spalonym to nie. Ale problem występuje w _niektórych_ monitorach - wybór
"źródła sygnału" to jedno, a to, że na tych wejściach sygnałowych
monitor jest wykrywany (przez linie ddc-i2c) to drugie. Tzn w monitorze
wybierasz z którego wejścia ma wyświetlać i to działa ok. Ale gdy
podłączysz dwa źródła, to oba usiłują dostać się do monitora i
dowiedzieć "co to za monitor" za pośrednictwem magistrali ddc (szeregowa
w zasadzie identyczna do i2c), a tu pojawia się zonk - piny z ddc z obu
gniazdek są podłączone do jednego układu - i powstaje kolizja, monitor
jest wykrywany (rozpoznawany co do typu i możliwości) tylko na jedym z
komputerów, na żadnym, na obu, ew błędnie... (do wyboru). Tak się dzieje
np na samsungu 203b, który ma jeden czip a dwa wejścia i wprost są one
ze sobą zwarte.