Zmiana pamięci pod Windows XP

Autor: Bartłomiej Syryjczyk <guzik_at_anka.net.pl>
Data: Tue 10 Feb 2009 - 07:20:17 MET

Witam,
Mam płytę Epox EP-8KRAI. Działa Windows XP Home SP3 z pamięcią 256 MB
(PC400). Próbowałem zmienić na 512 MB (też 400 MHz - PC3200), ale
niestety system ładuje się do momentu 'Zapraszamy', a potem restart. W
trybie awaryjnym ładowanie systemu kończy się na ekranie wyboru
użytkownika i 'wisi'.
Pamięci sprawdzałem memtest'em na tej płycie, próbowałem 3 różnych
modeli i zawsze tak samo.
Jestem przed reinstalacją systemu, ale mam jeszcze nadzieję, że da się
to pominąć. Może jakieś ustawienia w BIOS? Próbowałem już zmieniać na
333 MHz, ale też nic z tego.
Wierzę w zapewnienia producenta, że płyta obsługuje kości 512 MB.
Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją i wie co zrobić?

--
guzik