Re: Noebook z Atom N270

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 06 Feb 2009 - 18:26:21 MET

** WebSmok <websmok@wp.pl> wrote:

> Zak?adaj?c, ?e mam do wyboru: Toshiba HB100-111, Acer One, Asus EEE-1000H,
> MSI WIND U100, Lenovo S10, Aristo PICO i300 itd. Kt?ry z nich jest
> najmocniejszy, najwydajniejszy jednym s?owem najbardziej dopracowany? Ch?tnie
> poznam wasze opinie na ich temat lub przejrz? testy z nimi w rolach
> g??wnych... Pozdrawy WebSmok

Ostatnio stałem przed tym wyborem i padło na Lenovo S10. Jestem zadowolony.
Komputerek jest zajebiście wykonany, nawet powiedziałbym powyżej ogólnych
standardów Lenovo - wszystko jest ładnie przemyślane, wygląda niebrzydko (mowa
oczywiście o czarnym, komputer może być dowolnego koloru byleby był to czarny
kolor), jest miły w dotyku i całkiem wygodny jak na te gabaryty. ;)

Jeżeli chodzi o parametry to ma +/- to samo co pozostałe modele wymienione
modele. Wydajności się po żadnym z nich nie spodziewaj - we wszystkich jest
porównywalna. Na plus (co u mnie przeważyło) jest gigabitowy ethernet oraz slot
ExpressCard - u mnie na modem z Orange (zarówno EEE jak i Samsung są dostępne
na polskim rynku z wbudowanymi modemami ale te modemy mają simlocka z innych
niż moja sieć. Więc to przeważyło.

Do wad zaliczyłbym fakt, że obecnie jest dostępny (Lenovo S10) jedynie z 3
komórkową baterią - u mnie wydala to na tym 2,5h z odpalonym wifi czy modemem i
ostrym oszczędzaniem energii (wyświetlacz przyćmiony itd.). Baterie 6 komórkowe
będą dostępne niebawem.

Jeżeli nie musisz od razu to warto też poczekać na LG X110 lub w ogóle na
Nvidia Ion - jak pojawią się netbooki na Ion to one będą kopały dupę jeżeli
chodzi o wydajność:
http://hothardware.com/Articles/NVIDIA-Ion-Reference-PC-Platform-Performance-Deep-Dive-/

A no Aristo nie tykaj... :) Ogólnie to większość tych netbooków możesz obejrzeć
i pomacać w jakimś MediaMarku czy czymś podobnym...