Spuchnięte kondensatory czy walnięta pamięć

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Thu 05 Feb 2009 - 12:06:54 MET

Asrock P4I45E, działał działał i przestał po przenosinach i kilkunastu
dniach przerwy. Po włączeniu po 3 sekundach wyłącza się na chwilę i sam
znów sie włącza. Po wyjęciu lub przełożeniu do drugiego gniazda pamięci
trzy sygnały (błąd w pierwszych 64KB pamięci RAM), chociaż się nie
wyłącza. Niestety nie mam pod ręką innego RAMu DDR aby to sprawdzić. W
dodatku zauważyłem, że kilka kondensatorów wokół gniazd pamięci jest
lekko spuchniętych (nie widać pęknięcia, ale na tym nacięciu na ich
górze pojawiły się jasnobrązowe plamki). Teraz dwa pytania: czy taki
stan kondensatorów może mieć na takie zachowanie się komputera wpływ,
oraz czy włożenie tam na próbę innej, kompatybilnej pamięci może np ją
uszkodzić? Wolałbym nie ryzykować jeśli i tak to by nie miało pomóc.

Pozdrawiam