Re: RAID na dyskach USB - da sie?

Autor: venioo <venioo.usunto_at_poczta.fm>
Data: Thu 05 Feb 2009 - 09:44:59 MET

Radosław Sokół pisze:

> Nagraj minutę szumu, zapętl w nieskończoność i puść na głoś-
> nikach. Efekt będzie podobny.

Hehe, zapewne :) Ale to mi nie przeszkadza, zostawie w serwerowni i
niech sobie nawet boeinga udaje.

> W czasach, gdy pojemny dysk 250 GB, szybszy kilka razy od
> takiego chorego RAIDu, kosztuje poniżej 200 zł, chcesz
> konstruować coś hałasującego, obciążającego procesor w
> 100% i do tego dającego jakieś 20 MiB/s?

Hmmm, wlasnie to chcialem sprawdzic, zrobic STRIPE z 4 dyskow, na USB
2.0 powinno to dac predkosc odczytu 30MiB/s z kazdego dysku, co w sumie
ta 120MiB/s.

I nie chodzi tu o to, ze potrzebuje tej przestrzeni dyskowej, tylko
jakos chcialem zagospodarowac to co mi lezy i zarasta kurzem, a przy
okazji sie pobawic, potestowac, nauczyc sie czegos.

> PS. Da się. Ale tak samo jak da się pomalować się na czerwono
> w czarne kropki i udawać biedronkę. Technicznie się da,
> ale zysku z tego nie ma i tylko traci się czas.

Finansowego zysku nie ma, ale nie wszystko sie przelicza na $$$ - jak
juz wspomnialem, chodzi mi bardziej o nauczenie sie czegos i
zaspokojenie ciekawosci. A jak sie uda i Barton3000+ to pociagnie, to
sprobuje wstawic 8 dyskow i postawic jakis serwerek growy - firma i tak
po poludniu i w nocy nie pracuje, a 8Mbit DSL robi "puste przebiegi" ;)

--
venioo