Re: glosniki przez bluetooth - JABRA BT325s

Autor: Zbig T. <zbig_t_at_zbyszek.net>
Data: Tue 03 Feb 2009 - 23:45:48 MET

Bucz pisze:
> dorwalem taki transmiter dzwieku przez bluetooth JABRA BT325s
> zparowalem, podpiałem do niego zmacniacz audio ale jakos dzwieku jest
> tragiczna
> cos ale plik mp3 w jakosci 24kbps
> czy nadajnik BT w wersji 1.1 jest tu ograniczneniem jakosci dzwieku?
> jest sens kupowac nowy nadajniczek BT do kompa w najnowszym wydaniu,
> poprawi to cos?

Możliwe, że ograniczona przepustowość BT powoduje użycie jakiegoś
"awaryjnego" kodeka i na BT 2.0 będzie lepiej, ale nie liczyłbym na to.
Raczej jest to po prostu wszystko na co ten konkretny zestaw Jabry stać.
ZTCW, standard A2DP jako obowiązkowy definiuje jeden rodzaj bardzo
niedoskonałego kodeka i w kwestii konkretnej implementacji zostawia
pewną dowolność. Miałem kiedyś telefon Samsunga i słuchawki A2DP
(całkiem nietanie) również Samsunga. Zestaw ten grał tragicznie. Teraz
mam telefon SE i również ich bezprzewodowe słuchawki. Ten zestaw gra już
przyzwoicie i spełnia moje wymagania jako Walkman. Jednak do słuchania
muzyki w domu przez porządny wzmacniacz i głośniki, nie zastosowałbym
tego rozwiązania. A2DP, niezależnie od wersji czy wariacji, zawsze
będzie stosował silnie stratną kompresję. Jest to świetne rozwiązanie
dla nieplączego się walkamana, ew. do samochodu, ale nie jako podstawowy
odsłuch w domu. Zniekształcenia i artefakty wnoszone przez A2DP będą się
kumulować z tymi, którymi sygnał źródłowy już i tak często jest
obarczony. Podczas odtwarzania np. MP3@128 kbps (których już na dzień
dobry nie mogę słuchać na niczym odrobinę lepszym niż kiepskie
głośniczki komputerowe), mogłoby już być bardzo niedobrze. Lepiej odpuść
ten temat i sprzedaj gadżet na allegro, jeżeli "czynnik bajeru" nie jest
dla Ciebie ważniejszy niż podstawowa funkcjonalność sprzętu audio ;-)

--
Pozdrawiam
Zbig T.