Re: do ilu metrów kabel usb?

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Mon 02 Feb 2009 - 10:52:28 MET

Leszek K. pisze:

> Według standardu kabel usb nie może przekraczać 5 m. Czy będzie działać na
> tej długości to zależy od jakości kabla. Z drukarką nie powinno być
> problemów. Zazwyczaj "schody" wychodzą przy urządzeniach zasilanych przez
> usb.

Jakość kabelka jest niesamowicie istotna dla wszystkich sprzętów USB, w
poprzedniej robocie, miałem drukarkę, co chciała działać tylko na
oryginalnym kabelku 1,8, dopiero kupno porządnego kabelka 4,5m za 40zł
spowodowało, że drukarka działa normalnie, u znajomej niedawno podobna
sytuacja z inną drukarką multi, to samo ze skanerem (miał osobne
zasilanie) - skaner się zawieszał na kiepskim kabelku.\

A dobry kabelek, to taki, co ma odpowiednio skręcone, ekranowane i grube
żyły.