Re: 10? Aspire One już oficjalnie

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Tue 27 Jan 2009 - 20:57:41 MET

CeBeR wrote:

> Wyślij zatem tą odpowiedź o post wyżej/niżej - niczego epokowego w tym
> eee 701 zatem nie ma, speedstepa miałem nawet w desktopie w czasach
> S754. A aplikacja do ograniczania taktowania na sztywno jest i dla AA1
> (inna rzecz, że w Atomie ma to mniejszy sens, bo @1600 pobiera on
> tyle, ile Celeron ULV @450)

EEE 701 to obecnie prechistoria, w tych czasach Acer nie wiedzial co to
netbook ;-) Asus sie rozwinal troche od tego czasu. Zreszta tak Asus/Acer
kraje jak mu Intel procesory daje ;-)
Ponadto co chcesz od Speedstepa? W IDLE procesor parcuje z malym zegarem i
niskim napieciem, jak trzeba to go zwieksza (i napiecie) - to umieja nawet
Windowsy, jak nie chcesz podnosic zegara to zmieniasz schemat zasilania w
systemie na oszczedny.

> Rewolucja/rewelacja po prostu! Producent dołączył aplikację do zmiany
> FSB z GUI. Na Acerze na pewno się nie da...

No ale robi to automatycznie w zaleznosci od zasilania. Ponadto ASUS daje
ten util z defaulta i bez łachy. Jest jakis uniwersalny util zmiaiajacy FSB
w zaleznosci od zasilania lub wybranego klawisza?

> Wyślij zatem tą odpowiedź o post wyżej/niżej. Nie tylko eee 701 może
> być "prawie pasywny".

Poszukaj EEECtrl, podobnie pod linuxa jest stosowny sterownik ;-) Ja tego
nie potrzebuje nawet bo przy pracy na baterii wetylator ledwo sie kreci.
Zreszta EEE 901 ma calkiem pomyslowe chlodzenie i moze daloby się
wylaczyc/wywalić wentylator. Musze posmarowac od spodu klawiature pasta
termoprzewodzaca i zobaczyc ;-)

--
pozdrawiam
      Mikolaj