Re: 10” Aspire One już oficjalnie

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_nospam.com>
Data: Mon 26 Jan 2009 - 16:32:39 MET

CeBeR wrote:

> Jasne - nie ma to jak Celek @900 i ten sam chipset w EEE901... Co

W 901 jest Atom, chipset niestety ten sam (945GSE) nad czym ubolewam. W
kompach z Celkiem ULV jest inny (gorszy) chipset.

> prawda "trochę" wolniejszy i "trochę" bardziej prądożerny, ale w
> końcu to Asus, więc musi być lepszy...

Różnica miedzy Celeronem ULV a Atomem jest kosmetyczna, zarówno w wydajnosci
jak i pradozernosci.

> Dysk? Są wersje AA1 wyposażone
> w SSD, ale o ile w internecie pełno tutoriali jak wymienić małego i
> wolnego SSD na w miarę niedrogi (2,5"), pojemny i szybki HDD, to o

Co ja Ci poradze, że Acer pakuje najgorsze chyba na swiecie SSD od Intela
(~8MB/s zapisu).

> odwrotnych kombinacjach jakoś cicho. Widać nie tylko posiadacze HDD
> nie wiedzą, co dobre, ale i ci z fabrycznymi SSD nie bardzo chcą w to
> uwierzyć...

Taaaa HDD w netbooku to po prostu cud-miód, palce lizac. Napisz na ile
starcza Ci standardowa bateria w AA1 z HDD ;-)

> A wracając do samego 945GSE - co w nim takiego złego, że tak ma go
> sobie Intel wsadzać? Ta mityczna prądożerność, mimo której cały
> netbook zużywa w idle mniej niż 10W, a obciążony do 15W i którą

Ten paskudny Asus EEE 901 zuzywa 7-8W (po wylaczeniu WiFi i przyciemnieniu
ekranu jakos schodzi do 6W), a po obciazeniu nie dochodzi do wymienionych
15W. Do tego jest tanszy. Paskudny Asus - feeee....

> oczekiwany niczym zbawiciel Poulsbo ma mieć ograniczoną o cały 1W?

Nawet 1W przy 7W to nie jest mało (dla EE901 to dodatkowa godzina pracy).
Uwzględniłeś może, iż obecny chipset to dwa archaiczne mostki
(945GSE+ICH7M)? Poulsbo zmiesci to w jednym układzie.

> Graficznie wystarcza do napędzenia interfejsów współczesnych OSów
> (Aero, Plasma, Compiz), a że nie dekoduje HD - toż netbooki nie są do
> tego...

Nowy chipset przy mniejszym zapotrzebowaniu na prad zapewnia lepsza
wydajnosc (ktorej nie potrzebujesz - twoja sprawa). ponadto moze bedzie
wreszcie mozliwosc podlaczenia TV przez HDMI/DVI.

--
pozdrawiam
      Mikołaj