Laptop Lenovo SL500 - opinie

Autor: Maciek <maciek_at_nospam.pl>
Data: Sat 24 Jan 2009 - 00:02:47 MET

Witam

Przymierzam się do zakupu laptopa. Do tej pory używam IBM ThinkPad T23 i
szczerze mówiąc nie mogę o tym laptopie złego słowa powiedzieć, poza
tym, że zrobił się trochę ociężały z niektórymi aplikacjami. Czy laptopy
Lenovo są jakościowo chociaż zbliżone do IBM, czy odpuścili sobie
kontrolę jakości i sprzęt Lenovo się sypie?

Zainteresowałem się SL500 i to raczej słabszym modelem NRJ3ZPB. Wiem, że
pewnie nie bardzo da się go porównać z serią T, ale może ktoś używa i
mógłby coś napisać o jakości tego sprzętu? Ma jakieś wady, a może nawet
zalety? :-)

Ewentualnie jest opcja zakupu zamiast nowego SL500, używanego T61 -
chętnie wysłucham opinii i rad w tym temacie.

A może polecicie coś zupełnie innego (inny producent)? Moje wymagania:
- w miarę solidne wykonanie (sprzęt używany w terenie, czasem w trudnych
warunkach - pył, wilgoć itp)
- procesor dobrze radzący sobie ze współczesnymi aplikacjami biurowymi,
pewnie wystarczy jakieś proste Core 2 Duo
- pamięć 1-2 GB
- matowa matryca w rozmiarze do pracy (czyli 14-15")
- komunikacja bezprzewodowa (WiFi + Bluetooth)
- rozsądny czas pracy na baterii - tak ze 3h by się przydały
- Windows XP lub Vista Business z dołączonym nośnikiem umożliwiającym
downgrade
- cena do około 2500 PLN brutto

Funkcje mile widziane:
- port RS-232
- TrackPoint
- lampka oświetlająca klawiaturę (jak w ThinkPadach serii T :-))

--
Pozdrawiam
Maciek