Re: Czy reset BIOS pomoże?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Tue 20 Jan 2009 - 09:25:37 MET

W artykule <gl40nr$4ph$1@inews.gazeta.pl>, Dominik & Co napisa³(a):

> Chyba nie. GA-M61SME-S2.
> http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-m61sme-s2_2x.html

Faktycznie. Nie wiem czemu (te¿ na gigabyte.pl) mi wcze¶niej nie znalaz³.

> Na twardzielu nie mam kopii biosu (a poza tym, to czyta toto ext3? ;-)

Tak. Bo toto zapisuje sobie kopiê BIOSu w HPA, a do niego nie ma dostêpu
z poziomu systemu operacyjnego.
Czêsto support gigabyte pisze o dysku C:, ale chodzi im tylko i wy³±cznie
o pierwszy dysk startowy (je¶li jest ich kilka), bo obszar HPA znajduje
siê w³a¶nie na pierwszym z nich.

> Spróbujê pod³±czyæ pendrive z kopi± biosu- wg instrukcji Qflash z pendrive
> jest mo¿liwy.

Qflash owszem - czyta bios z pendrive, ale do qflash wchodzisz przez BIOS
(a ten w obecnej sytuacji nie dzia³a poprawnie). Ewentualnie skrótem do
wej¶cia jest klawisz END, ale on równie¿ jest wywo³ywany przez BIOS.
Czyli je¶li z dysku nie wczyta sobie poprawnej kopii oraz reset CMOS nie
spowoduje przywrócenia dzia³ania, to resztê chyba mo¿esz sobie odpu¶ciæ :)

Jacek