Czy reset BIOS pomoże?

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Tue 20 Jan 2009 - 07:39:19 MET

Witam,

Płyta Gigabyte GA-M61SME-S2. Po podpięciu (przy wyłączonym zasilaniu) wewnętrznego
czytnika USB i włączeniu zasilania obie diody czytnika zalśniły jasnopomarańczowo.
Komputer nie wstał. Niestety nie wstał także po odpięciu czytnika, a także
wszystkiego poza zasilaczem, klawiaturą i monitorem :-(

Po włączeniu zasilania wiatrak na procesorze rusza, ale brak obrazu na monitorze
i brak jakichkolwiek dźwięków z buzzera. Co kilkanaście sekund słychać
westchnienie, jakby płyta się resetowała.

Po przełożeniu procesora i pamięci na inną płytę wszystko działa.
Czyli niby OK, czytnik uwalił płytę (choć czy nie powinien uwalić samego USB?
Wolałem już nie podpinać go do nowej. Aha, kabla nie da się włożyć odwrotnie-
jest kluczowany).

Ale ktoś podpowiedział mi, że powinien wystarczyć reset BIOS
(zworką ClearCMOS). Niestety nie wpadłem na to od razu, a nie bardzo mi się chce
przekładać procka, ram i przepinać zasilanie. Ma szanse to zadziałać?

--
Dominik (& kąpany)