Re: Jakie urządzenie wielofunkcyjne (atrament)?

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 18 Jan 2009 - 14:44:36 MET

Użytkownik "Przemysław Kowalik" <przemolog@ANTISPAMo2.pl> napisał w
wiadomości news:gkumji$9ij$1@inews.gazeta.pl...

> Wymagania

> Konieczne
>
> 1) Zbiornik zintegrowany z głowicą, żeby nie zaschło (mogą być przerwy
> drukowaniu rzędu 2-3 tygodnie). To chyba ogranicza mnie do HP i Canonów z
> PG-50/CL-51 no i Lexmarków.

To nieprawda, że konstrukcje z wbudowaną głowicą mają jakieś szczególnie
katastrofalne tendencje do zasychania, a nawet jeśli dysze zachną, to dają
się bez problemu odetkać. To w ramach normalnej eksploatacji tzn. wyłączania
wyłacznikiem a nie wyciąganiem wtyczki z kontaktu oraz używania oryginalnych
tuszy. Niestety z zamiennikami może byc różnie.

> 2) Automatyczny dupleks (wiem, że na atramencie to chodzi bez rewelacji,
> bo jedna strona musi wyschnąć, zanim następna będzie się mogła
> wydrukować)

W laserówkach dupleks nie chodzi specjalnie szybciej.

> 3) ADF

To poważnie ogranicza wybór do modeli "biznesowych".

> Na tuszach 901 "chodzi" HP Officejet J4680 z WiFi, ale to chyba nieco
> mniej ekonomiczne rozwiązania zwłaszcza, że 901 kolor nie ma wersji XL.

To dziwne, powinna być. Przynajmniej była wymianiona w zapowiedziach.

> Nie znalazłem w zasadzie jeszcze żadnych opinii o najnowszym wynalazku
> HP - F735 Advantage z "tanimi" tuszami 703. Czy jest jakiś haczyk w tej
> ofercie?

Haczyk polega na inym tzw. "modelu biznesowym". W 735 koszt atramentów jest
bliższy ich realnej wartości za to drożej kosztuje sama drukarka. To jest
eksperyment w ramach rozpoznania do wojny z producentami zamienników, którą,
zdaje się, HP ma chęć wypowiedzieć.

> Z Canonów to chyba w grę wchodzą tylko Pixma MX310/300 lub coś z serii
> Pixma MP ale wychodzi mi na to, że są droższe w eksploatacji od HP.

Canony z kartridzem zintegrowanym to moim skromnym zdaniem nieudany pomysł.
Od samego początku.

> Czy może jakiś ciekawy sprzęt pominąłem?

Sporo. Jeśli nie zależy ci na jakości zdjęć zainteresuj się Lexmarkiem, w
tym systemem nazywającym się evercolor 2. Jeśli się uprzesz, że atrament
musi być razem z dyszami to odpada ci Epson i Brother. A ten pierwszy ma
sporo interesujących modeli. Te lepsze drukują dużo szybciej niż kiedyś, a
poza tym skanery Epsona to ekstraklasa na tle tego chłamu, który montują w
kombajnach. Inna rzecz, że do OCR-u wiele nie trzeba.