Re: [długie] Kabelkologia dźwięku przestrzennego.

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Sun 11 Jan 2009 - 23:58:27 MET

W liście datowanym 11 stycznia 2009 (23:45:26) napisano:

> Nie da się zrobić z sygnału 2 kanałowego sygnał 6 kanałowy.

W poprzednim poście pisałem, że mógłbym chcieć sobie dodawać efekty.
Ale nie licytujmy się na słowa.

> Nooo chyba, że bawisz sie w dodawanie efektów i tak np.
> głośniki tylne są opóźnione o jakiś czas a centralny i basowy to
> filtrowane sygnały mono i dopiero to jest kodowane do sygnału 5.1.

Tylko, że na chwilę obecną nijak nie udało mi się zmusić komputera,
żeby to zakodował do sygnału 5.1. Być może jestem debilem (chociaż
jednak mam cichą nadzieję, że nie) i nie potrafię, a być może mam
nieodpowiedni sprzęt - na to pytanie właśnie chciałbym poznać
odpowiedź.

> Właśnie, musisz do dekodera doprowadzić sygnał 5.1

No i nadal nie wiem, CO jest mi potrzebne do tego, żeby z komputera
wypuścić sygnał 5.1, najlepiej zakodowany zgodnie ze standardem Dolby
Digital. Po prostu, jakbym nie kombinował, to zawsze w tym głupim
kabelku leci sygnał stereo.

> albo w dekoderze włączyć emulację albo pseudokonwersję z 2.0 na 5.1

Mogę, tylko po co?

--
Pozdrawiam
 Yakhub