Re: RAID 1 (mirroring), odczyt danych

Autor: William <nie_at_ma.mnie.pl>
Data: Fri 09 Jan 2009 - 09:51:07 MET

Może już tłumaczę o co mi tak na prawdę chodzi. Miałem starą płytę główną i dwa dyski SATA połączone w "biosowym" RAID1. Po zmianie komputera okazało się, że nowy BIOS ani nie widzi tych dysków w postaci RAID, ani też nie widzi na nich partycji przy bezpośrednim podłączeniu. Utworzenie RAID1 od nowa w BIOSIe nowej płyty poskutkowało ich wyczysczeniem. Dlatego zastanawiam się czy jest jednolity standard tych "biosowych" systemów RAID i czy w ogóle mają one sens, jeśli awaria płyty głównej może skutkować niemożliwością użycia dysku na nowej płycie...