Re: Cicha obudowa - jaka? A może jakiś wyciszacz dysków?

Autor: .Peeter <peeter993_at_nospam.onet.pl>
Data: Fri 09 Jan 2009 - 08:58:29 MET

Użytkownik "Jan Bartnik" napisał:
> Nic nie stoi na przeszkodzie, zeby zastosować rozwiązanie, które podał
> Netix. Czyli wciąż obracamy się w kręgu "gumek".

Dokładnie, podobnie jest z podanym przez GLaFa rozwiązaniem, pewnie
działa dobrze, tylko czy dysk trzyma się wystarczająco sztywno, żeby
pozwolić na bezpieczne położenie komputera na boku...

Zastanawia mnie też jak wygląda montaż takiego urządzenia w obudowie
z sankami 5.25, gdzie tylko wkręca się śrubki i wsuwa urządzenie.
Pewnie trzymać się będzie, ale wibracje za nic nie mogą się przenosić
na metalową część urządzenia, bo będzie tak samo marnie, jak
w przypadku standardowego mocowania. :)

> Wszelkie gumowe kołki, podkładki
> antywibracyjne i podobne są zbyt sztywne i przez to przenoszą za dużo
> drgań.

To prawda, testowałem takie rozwiązanie kiedyś i się nie sprawdzało.

> Zastanawiam się jeszcze nad jednym gumkowym zastosowaniem... a gdyby dysk
> obudować balonami z olejem transformatorowym? Chłodzenie, izolacja i
> tłumienie w jednym :)

Powinny być dyski standardowo wyposażone w obudowy pochłaniające drgania. :)

Pozdrawiam
.Peeter