Re: Maksymalnie cichy a przy tym wydajny komp (jako media center i serwer plików) - Wasze propozycje

Autor: Mateusz Szczyrzyca <mateusz_at_annihitek.net>
Data: Thu 08 Jan 2009 - 09:50:26 MET

02.01.2009: jancio wrote:
> [...]
> zwolenników konsol o powstrzymanie się przed udziałem w tym wątku :).
>
> Chodzi o zbudowanie maszyny maksymalnie cichej, ale też wydajnej.
> Tak aby można było spokojnie odpalać wcpółczesne gry na tv lcd w HD
> (może niekoniecznie FULL HD, wiadomo :)
> Grafiki z pasywnym chłodzeniem są niewydajne...zostaje mniejsze zło -
> chłodzenie powietrzem (nie chcę się pakować w WC) maksymalnie ciche.
> Które karty Waszym zdaniem są ciche? A może inaczej - które wiatraki
> zastępcze byście polecili?. Bo podejrzewam że 'fabryczne' zawsze będą

Asus ma GeForce 9600 GT chłodzonego pasywnie. Jeżeli się znasz dobrze na
fizyce i sprzęcie, masz dobrą, aluminiową obudowę, to możesz jej użyć
jako radiatora w wypadku mocniejszych konstrukcji. Trzeba tylko zrobić
drogÄ™ cieplnÄ… z radiatora, do obudowy (pasta z jednej i z drugiej strony),
użyć odpowiedniego materiału, który to ciepło przeniesie i wtedy możesz
odłączyć wentylator nawet z Radeona HD 4870x2

> No i - druga sprawa, możliwie bezgłośny zasilacz do tego...
> trzecia - cichy dysk, tutaj performance na mniejsze znaczenie.

Dysk, to WD Caviar Green, ale na jakimÅ› elastycznym montowaniu, celem
eliminacji wibracji, np. na gumach (wiszący). Wtedy już więcej się nic
nie zrobi.

--
<http://www.abstynenci.pl> :: <http://www.bikertrzebinia.pl>