Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnieintryguje

Autor: Maciek \ <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Sun 04 Jan 2009 - 17:48:06 MET

On Sun, 04 Jan 2009 11:46:53 +0100, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

>Dochodzimy do sedna problemu. Ludzie nie chcą mieć małego
>komputera. Ludzie chcą mieć *śmiesznie tani* mały komputer.

I paradoksalnie "dasię". Ot 2 przykłady z zwłasnego podwórka: moim
rodzicom kupiłem poleasingową używkę Della w obudowie barebone za ~350
złotych. Za serwer w domu z kolei robi u mnie składaczek na płycie
miniATX z obudowie barebone po Compaq-u. Kosztowął ciut więcej - jak
policzyłem to w sumie niecałe 500 złotych) niż Dell ale tu priorytetem
była cisza i zużycie energii - w tej chwili komp nie ma częsci
ruchomych.

Wiesz - napisałem to już wczesniej - problemem jest to że Ty patrzysz
na te wszytkie komputery przez pryzmat swoich potrzeb, wyobrażeń i
przyzwyczajeń. Zwróć uwagę że inni ludzie te potrzeby - w tym takze
potrzeby typu "posiadam bo mnie stać" albo "bo Zenek taki ma" - mają
często całkiem inne niż Ty. I niechca być uszczęsliwiani na siłę czymś
z czym nei będą sie czuli dobrze. To też jest nei do przecenienia w
doborze jakiegoś sprzętu.

Ja np. nie odczuwam potrezby posiadania porządnego sprzętu audio - po
prostu mam taki słuch że nie słyszę róznicy miedzy sprzętem za 500 a
za 5000 zeta. Ale nie wmawiam że ktoś inny ma tego za 5000 nie kupić
skoro ja tego nie potrzebuję. I nie ma tu znaczenia powód tego zakupu
- to jest jego decyzja.

Zdrówko