Re: Drukarka i fotografie

Autor: Piotrne <piotr23ne_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 31 Dec 2008 - 20:15:22 MET

Jakub Jewuła pisze:

> Hehe tak sadzilem.

Czy to jest zła metoda szacowania rozdzielczości starego zdjęcia?

> Zapomnij o rozdzielczosciach takich skanerow...
> To taki "chłyt martetingowy" :)

A jakie rozdzielczości mają takie skanery? Jeśli sprzętowo
jest tyle pikseli ile deklarują (2400 na cal), to efekt
zależy głównie od optyki. Wygląda na to, że z 1200 dpi
radzi sobie ona całkiem dobrze. Tutaj przykład (kreski
na dole co milimetr):
http://piotrne.republika.pl/scantest/sctest2_1200a.jpg

> Po kiego? I skad te szczegoly wezniesz, z cyfrowki? :))))

Ha - po kiego... A po co komu kolorowa fotografia?
Zresztą równie dobrze można zapytać, po kiego 300 dpi,
skoro na 75 dpi też coś widać...
A szczegóły mogą wziąć się ze skanowania, z wygenerowania
sztucznego obrazka albo nawet z prostej cyfrówki. Tutaj
jest przykład z kompaktu Lumix TZ5 (3456*2592 p.):

Fragment oryginalnego zdjęcia (1:1):
http://piotrne.republika.pl/scantest/891orig.jpg

Skan odbitki o formacie pocztówki (10cm*13cm), 600 dpi:
http://piotrne.republika.pl/scantest/sctest4_600.jpg

Skan odbitki o formacie pocztówki, 1200 dpi:
http://piotrne.republika.pl/scantest/sctest5_1200.jpg

Jak widać, na odbitce widać mniej niż na oryginale
(który przy takim rozmiarze mógłby mieć ok. 660 dpi).

> Szkoda czasu, nie o to chodzi w fotografii...

Ale gdyby jednak ktoś, gdzieś słyszał o możliwości
zamówienia zdjęć o jakich pisałem, to jestem
zainteresowany :)

Pozdrawiam
Piotr