Re: LCD Dell na S-PVA lub S-IPS

Autor: M <M_at_devil.ru>
Data: Wed 31 Dec 2008 - 16:30:07 MET

> Szarpię się z wyborem LCD już od kilkunastu dni. Byłem prawie
> zdecydowany na Gatewaya FPD 1985 (525zł w Proline!), ale mają go jak na
> razie tylko w centrali i z jakichś dziwnych powodów nie mogą sprowadzić
> do pobliskiego sklepu.
>Wizyta w Komputroniku napędziła mi trochę
> strachu, podobno inny klient dopiero za 3 razem trafił na sprawny
> model.

niestety bardzo prawdopodobne ale nadal warto szukać - dobry monitor dla
ludzi alergicznie reagujących na kąty matryc TN, świetny do tekstu ,
przyjazny dla oczu, troche gorzej spisujący się w grach

> Zastanawiam się teraz nad kupnem jakiegoś Samsunga 193P+ i pokrewnych
> modeli (allegro do 600zł).

nie warto

> Najpoważniej jednak myślę nad podobno w idealnym stanie Dellami. 2007WFP
> dostępny jest za 850zł, a 2005FPW do 600zł.

w idealnym stanie ale czy z gwarancją 3 lata :)?

miałem gatewaya 1985 i della 2007FP, ten drugi nieco lepszy ale to zakup
właśnie z allegro w okazyjnej cenie, nowy bez gwarancji, niestety pochodził
tylko miesiąc...

> Ten ostatni to model z 2005
> roku? Matryca S-IPS (niby najlepsza), czas reakcji ten sam (16ms), a
> jednak różnica w cenie. Czemu?

2005 miał matrycę 600:1 16ms (12msGTG), 2007 ma 800:1 8ms GTG (i były wersje
na SPVA)

> Ponadto pytanie czy te informacje o matrycach są ciągle prawdziwe:
> http://www.pchardwarehelp.com/guides/lcd-panel-types.php
> (czyli że najlepsza jest S-IPS, potem S-PVA)

każda matryca ma swoje wady zalety, nie ma najlepszej matrycy, jako gracz
powiem że najlepszą matrycą jest TN

> Jest jeszcze coś na rynku w akceptowalnej cenie?
>
> Mam kartę z DVI-I, zastosowanie to tekst, gry, z rzadka grafika
> (oglądanie zdjęć, tworzenie WWW), filmy prawie nigdy.

SIPS optymalna matryca to takich zastosowań, ale SPVA nie będzie znacząco
gorsza

> Staram się przy
> tym nie wyświetlać przez dłuższy czas jednorodnie białych powierzchni.

a co to ma do rzeczy...:)

M<