LCD - kontrast dynamiczny 20000 vs. zwykly 8000, inna jasnosc, o co chodzi?

Autor: <pmolski_at_ant.pl>
Data: Tue 30 Dec 2008 - 18:27:03 MET

Witam,
jest sobie LSD Samsunga 2443 z kontrastem dynamicznym 20000 i
jasnoscia 300
http://www.tinyurl.pl?lUU73Hw0

Misie podobal kiedys Samsung 245B z kontrastem 8000 i jasnoscia 400
http://www.tinyurl.pl?zF9cZyqx

O co chodzi z tym kontrastem dynamicznym? Czy taki monitor nadaje sie
do codziennej, parugodzinnej pracy (sklad ksiazek czarno/bialych,
czasami fotografia amatorska)? Wiem, ze do takich celow odpowiednie
monitory zaczynaja sie od 3 tys. zl, ale mam do wydania 1300 zl i juz.

Ewentualnie inny monitor 24 cale w tym przedziale cenowym?

pozdr
Piotr