Tuner TV WinFast DTV Dongle H - obraz czarno - bialy

Autor: Piotrne <piotr23ne_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 28 Dec 2008 - 14:19:32 MET

Witam,

kupiłem do laptopa tuner na USB, taki:
http://www.agito.pl/hybrydowe/leadtek-winfast-dtv-dongle-h-box.840.331501.html

Zainstalowałem sterowniki (ze strony producenta) i program WinFast PVR2
do obsługi telewizji analogowej i cyfrowej. Cyfrowej na razie nie
testowałem. Analogowe programy wyszukały się poprawnie (z telewizji
kablowej). Niestety, wszystkie są czarno-białe. Dźwięk - z zakłóceniami
(brzmi jak z 8-bitowej karty dźwiękowej, albo nawet z 4-bitowej
i dodatkowo odstrojony, jakby nie trafiał ani na 5,5Mhz ani na 6,5MHz).
Próbowałem przełączać systemy (klawisze A oraz H), ale na obraz
nie mają wpływu, a dźwięk przełącza się między złym i całkowitym
brakiem (jest tylko szum).

Wypróbowałem też program Chris TV Lite. Kanały wyszukały się, dźwięku
nie udało się uzyskać. Wszystko jest czarno-białe, lekko podkolorowane.
ALE: przy dostrajaniu precyzyjnym UDAJE SIĘ uzyskać kolorowy obraz
(PAL-D). Myślałem, że po prostu dostroję wszystkie kanały i będzie OK.
Niestety nie - po kilkunastu sekundach obraz znowu robi się
czarno-biały. Pomaga wejście do "precyzyjnego strojenia", przesunięcie
suwaka tam i z powrotem i znowu na kilkanaście sekund obraz jest
kolorowy. Zresztą nawet gdyby tu udało się coś ustawić, i tak nie ma
dźwięku (mimo wielu eksperymentów z ustawieniami parametrów dźwięku
- przechodzi przez USB, nie przez wejście analogowe karty dźwiękowej).

Czy ktoś ma taki działający tuner? Poszukałem w Sieci informacji
na ten temat i niestety wyglądają raczej źle - wszyscy mają problemy
(powinienem to zrobić przed zakupem, ale nie wiedziałem, co znajdę
w sklepie...) Sądziłem, że tak elementarnych problemów z tunerem
kupionym za 200 złotych nie będzie. Po prostu nie działa...

Pozdrawiam
P.