CRC, BadSectory i co dalej

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Thu 25 Dec 2008 - 22:16:35 MET

to jakieś Fatum.
to już 3 dysk który idzie na wymianę serwisową.
- SP1416C - 1,5 roku
- HD160JJ - 1 rok
- HD642JJ - 2 miesiące

Za każdym razem inne przyczyny i objawy.

SP1416C - Utrata całej partycji - objawy nagłe zamkniecie systemu powodu
coś tam RPC i koniec, chkdsk wyłapał wtedy 4KB uszkodzonych sektorów
jednak partycja była nieczytelna.

Poszedł na gwarancje, gwarancje uznano.

HD160JJ - przegrzewał sie (60*C) , pracował nierówno i wolno, próba
skanowania MHDD skończyła sie obudzeniem 2 badsectorów i oznaczeniu ich,
system nadal działał danych nie utracono żadnych - dysk moim zdaniem był
nieufny już i poszedł na gwarancje.

Gwarancje uznano.

HD642JJ - Zorientowałem siepodczas kopiowania pliku. Bład CRC - jak to
możliwe że na dysku twardym mam bład CRC - znowu BadSecotry? tym razem
nie kosząc losu odpaliłem chkdsk w trybie read only - 80KB uszkodzonych
sektorów. Czyli scenariusz jest wiadomy. Strach teraz skanować MHDD bo
pewnie rabie mi partycja akurat ta na której mam najważniejsze dane. Już
utraciłem 80 różnych plików na szczęście o niskim stopniu ważności.

Pójdzie na gwarancje. I pewnie zostanie uznana. tylko serdecznie mam
dość wymiany dysku, nerwicy związanej z utrata danych, częstym
kopiowaniem plików i instalacja systemu.
Można się zwyczajnie wściec.

Komputer est od początku ten sam, płyta główna ASUS A7N8X-E - działa
znakomicie zastrzeżeń nie mam. Zasilacze był 2 różne. Pierwszy Modecom
350W, teraz Trust - 400W. napięcia mierzone, w dolnej granicy normy.
wiec co jest?
cieki wodne czy jak? Marka? Fakt, wszystkie to Samsungi.Jednak nie
znalazłem do tej pory dysków pracujących tak cicho. Słysze prace silnika
taki sum - mam WD przenośny i to słychać strasznie i się niesie. ja
kiedyś nie wyłączyłem przenośnego dysku to tu przed sam musiałem
wyłączyć bo go słyszałem. Seagate? Po wyczynach u mojego kupla jak
wprowadzał cała 10kg obudowę wraz w podłoga w drgania podczas pracy to
podziękowałem. Fakt ze z samsungami sie obmacałem to jednak wszystkie
które ja do siebie kupiłem miały jakiś defekt. Dyski które kupiłem
znajomym działają i nie narzekają.
Gdybym miał fundusze to bym postawił sobie RAID, choćby 5. Jednak nie
ma. dlatego tylko okresowo kopiuje to co jest bardo ważne. Tak czy
inaczej jest to upierdliwe i ma wątpliwą wartość po dłuższym czasie.
Teraz pytanie czy w przypadku RAID 1 uszkodzone pliki CRC też by się
skopiowały na drugi dysk?