Re: monitor LCD: "konrast dynamiczny"

Autor: de Fresz <defresz_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Sun 21 Dec 2008 - 10:57:34 MET

On 2008-12-21 09:03:38 +0100, "M" <M@devil.ru> said:

> a niby dlaczego nie miało by być liniowo?
>
> teoretycznie:
> przy 400cd masz czerń 0.4cd = kontrast 400:0.4=1000:1
> przy 100cd masz czerń 0.1cd = kontrast 100:0.1=1000:1

Bo de facto, w praktyce rzadko który monitor schodzi z jasnością
poniżej 0.3 cd/m2.

> a praktycznie:
> http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=3449&p=9

I tu mam pewne poważne wątpliwości co do wyników pomiarów punktu
czerni, jako że niektóre znacznie przewyższają to, co oferują
profesjonalne monitory graficzne, z którymi zupełnym przypadkiem mam
spory kontakt zawodowy - przy poziomie jasności 120-140 rzadko który
schodzi do 0,20 cd/m2. A teraz popatrz ile zmierzono dla Della 2408WFFP
z jego absurdalnym minimalnym poziomiem podświetlania 176 cm/m2. A na
koniec polecam lekturę tego, co podaje takie Eizo w specyfikacach
swoich profesjonalnych monitorów graficznych:

http://www.eizo.pl/pl/graficzne.html/id=77/ColorEdge_CG241W

Np. dokładnie ten model osiąga w rzeczywistości 550:1 przy
podświetlaniu 120 cd/m2.

--
Pozdrawiam
de Fresz