Re: Pobór mocy - teoria vs praktyka

Autor: muzzy4 <muzzy4_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 20 Dec 2008 - 22:29:12 MET

Dzieki za info. Na samym koncu są parametry kompa(cytat z poprzedniego
wątku)
Jeżeli chodzi o rzeczy o któych pisałes to uczyłem sie kiedyś na studiach o
tym ale zakładałem że ludzie którzy więdzą o tym więcej wzięli te wszystkie
elementy pod uwagę zanim kazali mi zapłacic za zasilacz jak za mokre zboże.
Czy po spojrzeniu na konf. macie jakieś sugestie? Dodam ze komunikat pojawił
sie po instalacji najnowszych (178.24) sterowników.

Dzieki i pozdrawiam
Muzzy

> Poczytaj sobie co to stan nie ustalony w elektrotechnice i bedziesz
> wiedział dlaczego twój komputer się tak zachowuje. Na marginesie to, że
> zasilacz ma 750 W nie znaczy to , że tyle może dać na linie 12V. Są takie
> pojęcia jak sprawność, maksymalna obciążalność, dopuszczalna
> przeciążalnośc rozruchowa ( wyrażona mocą rzeczywistą i czasem trwania w
> sekundach ).
>
> Pomijam fakt sprawności twojej karty graficznej tzn. jej sekcji zasilania.
> Szkoda, że nie podałeś modelu zasilacza i karty graficznej oraz reszty
> bebechów swojego komputera .

> [...]
Witam,

Ostatnio po aktualizacji driver'ów NVIDI dostaje po restarcie (rzadko to
robie...raz na tydzien/kilka dni) komunikat że karta nie otrzymuje
wystarczającej ilośći mocy. No i dodatkowo sugestie o podpiecie dodatkowego
zasilania.
Czy faktycznie moge miec za mało mocy przy takiej konfiguracji:
Core2Quad 2.4 na Asus P5K-PRO
4GB RAM (jakis patriot czy cos takiego 5-5-5-12) DDR2
Galaxy GF8600 GTS DDR3 512MB 128Bit
2 napędy optyczne (obie nagrywary DVD: LG i Plextor oba na IDE) i jeden flop
5 dysków na SATA:
2x250 RAID 0
1x400
1x500 5400
1x500 7200
 na płycie poza kartą jest tylko SB X-FI
Dwa wentylatory 9,2 cm na obudowie wdmuchuja pow na dyski
...i to chyba tyle
A wszystko jest zasilane Modecom Volcano 750W.
Zasilacz ma 4 główne wpinane linie po 18A. Korzystam z trzech:
1-dwa dyski (te RAID 0)
2- oba optyczne napedy i flop
3- pozostale 3 dyski

Z zasilacza na stale wychodzi zasilanie plyty i 2xPCI-E po 6 PIN każde oraz
jest możliwość podłączenia 2xPCI-E 6+2PIN.
Na karcie graficznej jest gniazdo 6PIN i probowałem z jedna i drugą
koncówka.
Zasilacz jest mocny ale czy moze byc ze za słaby na to c omam w kompie?
parametry zasilacza sa na stronie
http://www.modecom.pl/product.php?id=514&pageNr=2