Re: Epson Stylus PX700W

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Fri 19 Dec 2008 - 09:56:35 MET

news:2008121907234000@grush.one.pl...

> Poza tym mocno wątpię, czy układ mechaniczny jest wystarcza-
> jąco dokładny, żeby pozycjonować głowicę (z jej masą, luzami
> i skończoną dokładnością pomiaru) z dokładnością do 5760
> pozycji na jeden cal...

Nie jest tak źle. Masa nie ma tu wiele do przeszkadzania, głowica większość
swej drogi pokonuje ruchem jednostajnym. Zresztą w PX700 pojemniki z tuszem
sobie stoją poza głowicą, więc spory ciężar odpada. Na luzy są różne
sposoby, jednym z nich jego zmierzenie (drukarki mają komórki foto, które
służa także do wzajemnego zorientowania poszczególnych kolorów) i
uwzględnienie offsetu w algorytmie, drugim jest druk jednostronny.

> Przy drukowaniu zdjęć.

To nie tyle kwestia tematu, ile rodzaju papieru. Na zwykłym taka
rozdzielczość jest nie do utrzymania, tusz się rozpływa na boki i kropla
staje się zbyt duża.

> I jest to właśnie chwyt marketingowy
> bardziej, bo stanowi to lekkie nadużycie terminu "rozdzielczość"
> w odniesieniu do obrazu rastrowego.

W drukarkach z ograniczoną liczbą barwników zawsze termin rozdzielczość
oznaczał coś innego niż na przykład na ekranie monitora.

> Nie widziałem wydruków z najnowszych atramentówek z takmi
> "rozdzielczościami", ale obstawiam, że czarno-biały tekst
> z lasera 600 dpi z RETem będzie wyglądał równie dobrze lub
> lepiej, niż przy takich parametrach wydruku atramentowego.

To zależy od papieru, Możesz się wykosztować na papier fotograficzny i
wydrukować na nim czarny tekst. Żadna laserówka nie podskoczy. Ale na
zwykłym papierze atrament nie osiąga tej gęstości optycznej co toner.
Dlatego zwykle wygląda nieco bladziej.

> "Białe kropki" to niezapełnione miejsca na papierze.

Papier pod atramentem też musi być biały.