Re: [GIGABYTE GA-EP45T-DS3R/DS3] - jak uruchomić RAID ?

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 16 Dec 2008 - 22:47:00 MET

Leszek K. pisze:
> W XP i ICH9R RAID-a nie postawisz. Pozostaje tylko ten dodatkowy kontroler
> od Gigabyte (czyli w zasadzie inaczej podpisany JMicron) i konfiguracja w
> BIOS-ie albo przejście na Vistę.
Ale masz jakieś poparcie na swoją teorię?
Bez problemu postawisz raid, zwłaszcza że to jest ICH9*R*
W biosie trzeba wybrać w konfiguracji (chyba, z pamięci pisze)
Integrated pheripetials > Configure SATA as: RAID (do wyboru powinno byc
IDE/AHCI/RAID lub legacy/AHCI/RAID czy cos takiego), zapisanie, restart.
Wtedy _po_ starcie biosu (w biosie już dyski przestają być wykrywane)
startuje bios raidu, który listuje dyski (i przy dyskach wykrytych pisze
"non-raid" na zielono) - wtedy ciśniesz CTRL-I (chyba, na ekranie jest
napisane) i wchodzisz do konfiguracji raid, wybierasz Create Raid
volume, wybierasz dyski do użycia, typ raid0/1/5/10, wielkość pasma i
zrobione, zapis, restart i mozesz probowac instalowac na raidzie
windowsa xp (konieczna dyskietka z odpowiednimi driverami do trybu raid
a nie ahci!)