Re: Jaki skaner?!

Autor: Gil <gilboaWYTNIJTO_at_onet.eu>
Data: Tue 16 Dec 2008 - 21:36:44 MET

> Witam,
>
> musze zeskanować kilka książek (piszę pracę licencjacką) i myślę że to czas
> kupić skaner. Urzywany będzie dość rzadko, raczej do w.w typu prac. Nie
> potrzebne mi żadne wodotryski. Dobrze jakby był na USB. Co polecacie? Cena
> ok. 100zł. Może kupić używkę? Na co zrócić uwagę?
>

> pozdrawiam
> Norbert Komorowski

Wybierz skaner na CCD a nie na LED czyli nie te małe płaskie Canony bo tam
zawiasa tylnego nie dało sie podnieść i można było skanowac tylko pojedyńcze
kartki a nie rozłożoną gruba książkę. Ponieważ jak rozumiem skany będą potrzebne
tylko do czytania nie stosuj żadnych programów OCR, to jest zawsze trochę
kłopotliwe. Skanuj jako JPG w 300 DPI. Do czytania w sam raz i szybciej to zrobisz.