Sterowniki Nvidia vs. LCD Samsung 2032BW

Autor: <pumpalik_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Dec 2008 - 21:32:01 MET

Witam Państwa!

W ostatnim okresie bezskutecznie poszukiwałem w necie rozwiązania
problemu ze sterownikami do mojej karty PALIT 8800 GT 512 MB. Problem
polega na tym, że wszystkie sterowniki NOWSZE od 169.21 powodują
totalny crash na ekranie ze zwisami łącznie, natomiast po powrocie do
sterowników 169.21 lub wcześniejszych - wszystko jest ok, wszystko
ładnie śmiga, w tym również gry.
Czynność instalacji nowych sterwoników zawsze poprzedzałem wywaleniem
pozostałości po starych w trybie awaryjnym. Wersje sterowników też
uważnie sprawdzałem, czyli dla xp 32-bit - tu żadnych błędów z mojej
strony nie było. Nawet zrobiłem reinstallkę systemu i dalej to
samo :-/

Ostatnio jednak przyszła mi do głowy taka myśl, żeby podłączyć stary
monitor przez VGA.. Podłączyłem więc starego klamota LG Flatrona i co
się okazało???... najnowsze strowniki nVidy działają !!!!!!!...
wszystko hula, gry także!
Nie posiadam kabla VGA, żeby sprawdzić Samsunga jako, że ma ona
wejście analogowe i cyfrowe ale jeśli zadziała na VGA, nie będzie to
dla mnie rozwiązaniem problemu, ponieważ wiem jaka jest różnica
jakości między DVI - VGA! Miałem okazję się przekonać obserwując
różnice na 2 identycznych LCD 19 IBM ThinkVision, podłączonych do
jednej karty graficznej, jeden przez DVI, a drugi przez VGA. Różnica
jaką zaobserwowałem jest na moje oko spora!

Podsumowując:
Monitor SAMSUNG SyncMaster 2032BW, podlaczony przez DVI - wszystko ok
na sterach nVidy do wersji 169.21, a na nowszych wszystko się rypie :
(((
Podlączając przez VGA LG FLATRON, wszystkie stery działają ok!
Samsung ma zainstalowany najnowszy sterownik jaki znalazłem na stronie
SAMSUNGA ( o ile to w ogóle ma jakieś znaczenie ), ale to nic nie
daje.

Duuuuże PIWO dla tych z Państwa, którzy znają rozwiązanie mojego
problemu!

Pozdrówka!!! :)