Re: wymienic swietlowke na LEDy w laptopie

Autor: mescalero <mescalero_at_vp.pl>
Data: Mon 15 Dec 2008 - 20:59:33 MET

Shooter wrote:

> Stawiam że nie istnieje, żeby zmieścić się w wymiarach trzeba by
> zastosować malutkie LEDy smd, tylko że one pewnie będą miały za mała
> jasność lub za małą sprawność w porównaniu do świetlówki.

Swego czasu też myślałem o podobnej przeróbce co autor pytania -
chodziło o stary LCD 18". Niestety po rozebraniu matrycy i dokładnym
zmierzeniu przestrzeni zajmowanej fabrycznie przez świetlówki (między
ich blaszaną osłoną a szybą rozpraszającą światło ekranu) okazało się,
że z łatwych do montażu ogólnodostępnych "gotowców" typu listwy świetlne
LED w grę wchodziłyby tylko te oparte o diody SMD. Biorąc pod uwagę
niską luminescencję tych ostatnich rzeczywiście całkowicie nierealna
sprawa (chyba że coś się ostatnio zmieniło). Z kolei mocniejsze diody po
prostu się tam nie mieściły na wysokość.