Re: Energooszczędny PC?

Autor: Jan Bartnik <bartnikj_at_gmail.com>
Data: Mon 15 Dec 2008 - 13:17:32 MET

Dnia Mon, 15 Dec 2008 07:59:26 +0100, Tomek Głowacki napisał(a):

> I to jest to! Powiedz, co kupiłeś dokładnie, którą płytę?

Kupiłem wersję z Atomem 230 - DG945GCLF. Cena ok. 200 zł. Od 330 różni się
drugim rdzeniem, wyjściem s-video i możliwe, że jeszcze czymś (poza ceną ~
330 zł).

> Zastanawiałem
> się własnie nad rozwiązaniem z Atomem 330. Jaką obudowę dałeś?

Z tego co Vista pokazuje w swoim prostym teście wydajności to najsłabiej
wychodzi grafika - 2.8. Nie pamiętam jak reszta... a teraz siedzi na tym
ubuntu, więc nie sprawdzę :) Obudowa jest Modecom - Feel 303, kolejne 200
zł. Siedzi w tym zasilaczyk 96W (prostownik akurat na zewnątrz obudowy -
jak zasilacz do laptopa). 2GB ramu do zestawu i całość bez dysku zamyka się
w 500 zł (wliczając wymianę wiatraczka na 12 cm).

Wada obudowy - szkoda, że prostownik nie siedzi w środku; druga wada -
cd-rom pasuje tylko slim, jak w laptopie; duża wada - brak miejsca na kartę
PCI.

Osobiście - najchętniej kupiłbym płytę od MSI... ale nigdzie jej dostać nie
można. Całość jest wtedy pasywnie chłodzona.

--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik