Chłodzenie płyty innym niż standardowy

Autor: Pentaprism <pentaprism.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 15 Dec 2008 - 12:03:31 MET

Witam,

Zamierzam używać do chłodzenia CPU czegoś innego niż standardowy zestaw Intela.
Prawdopodobnie wybór padnie na HR-01 Plus Thermalright, mam jednak pewne
wątpliwości co do wydajności chłodzenia okolic gniazda CPU przez ten wiatrak.
Wydaje mi się, że płyty główne były projektowane przy założeniu, że okolice
gniazda CPU będą chłodzone przez wiatrak chłodzący procesor.
Czy w zamontowanie konstrukcji w której wentylator dmucha równolegle do
powierzchni płyty nie będzie powodować jej przegrzewania?

Do płyty głównej (P5Q Deluxe) zostało dołączony dodatkowy radiator chłodzący
okolice CPU, ale w instrukcji pisze, żeby montować go tylko jeżeli będzie
używać się chłodzenia pasywnego lub wodnego. Wspominają też, że użycie go przy
normalnym chłodzeniu może spowodować jakieś niekorzystne zawirowania powietrza.

I mam pytanie, czy przy takim niestandardowym chłodzeniu procesora, można użyć
tego wiatraka czy też nie?
Jeżeli nie, to jak chłodzić te miejsca na płycie głównej?

--
Pozdrawiam
Pentaprism