Re: Energooszczędny PC?

Autor: Jan Bartnik <bartnikj_at_gmail.com>
Data: Sun 14 Dec 2008 - 22:08:03 MET

Dnia Sun, 14 Dec 2008 21:47:35 +0100, RadoslawF napisał(a):

> Faktycznie płyty z wersją 330 można kupić. Kompletnego sprzętu z takim
> prockiem jeszcze nie widziałem. Natomiast mam pytanie, do czego
> wykorzystasz komputer stacjonarny z takim procesorem ?

Do wszystkiego poza nowymi grami i skomplikowanymi obliczeniami. Cenię
sobie ciszę (po zmianie wiatraka), intelowską stabilność i
energooszczędność. Dotychczas świetnie się to sprawuje jako serwer typu
LAMP, codzienne narzędzie do internetu, katowania dokumentów i arkuszy,
poczta, usenet, grafika komputerowa, projektowanie stron, słuchanie muzyki
a nawet montaż wideo w HD. Najzwyczajniej - pecet... do tego w malutkiej i
eleganckiej obudowie :)

Chyba, że pytasz o ten drugi rdzeń - wtedy powiedziałbym, że to ta
brakująca moc obliczeniowa :) W końcu nie każdy potrzebuje wyjącego
500-watowego potwora do efektywnego[*] sprawdzenia poczty, pogrzebania w
internecie i napisania kilku dokumentów w wordzie.

[*] efektywny - na tyle wydajny, by nie obrzucać go inwektywami za
uciążliwość i długie uruchamianie systemu/programów; u mnie zrealizowane z
pomocą 2 GB ramu.

--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik