Re: "zahaslowac" dysk

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 14 Dec 2008 - 17:06:49 MET

"Michal Kawecki" napisał:

> Najwygodniej jest sformatować dysk w NTFS i włączyć wbudowane
> szyfrowanie. Wówczas dane dadzą się odczytać wyłącznie w tym systemie
> i na tym profilu użytkownika, do którego wgrano certyfikat szyfrowania

No właśnie. Jak na dysk zewnętrzny, a więc poniekąd mobilny - średnio
wygodne. Dawno, dawno temu, jak zajmowałem się Macami, oprogramowanie do
partycjonowania oferowało opcję dostępu do wolumenu na hasło - blokowany był
tylko dostęp, bez szyfrowania zawartości. Nie wiem, na ile ten mechanizm był
związany z dyskiem (SCSI) a na ile z Applowskim HPFS-em, ale może i na
blaszane IDE/SATA i jego FS-y coś takiego jest?

JoteR