Re: Ma ktoś obudowę "NZXT Alpha"?

Autor: Netx <user72cutitout_at_go2.pl>
Data: Thu 11 Dec 2008 - 21:10:02 MET

Użytkownik "ViRuS" napisał
> Ja tam kiedys czytalem o badaniach przeprowadzonych na dyskach
> z ktorych wynikalo, ze awaryjnosc niewiele ma wspolnego z
> temperatura dyskow.
> Troche o tych badaniach tutaj :
> http://lost.one.pl/2007/06/23/hardware-co-zabija-dyski-twarde-ubuntu-zabija-dyski-twarde/

Przeczytałem ale to się nie zgadza z intuicją i tym co ja
czytałem gdzie indziej - że obniżenie temperatury dysku o 10*C
bardzo wybitnie przedłuża jego żywotność. W dodatku moje
energooszczędne dyski WD (wybrane ze względu na "małą akustykę")
mają max. temp. pracy w/g specyfikacji = 55*C - co się nie zgadza
z powyższym artykułem gdzie w nagłówku *zaleca się* temp. 60*C
(sic!). Taka temperatura to może była dobra dla jakiś dysków
Seagate ze dwie generację wstecz (sam miałem takie Seagate i
grzały się faktycznie mocno).
Natomiast moje obecne WD jak leżą na biurku to mają 44-45*C a po
wmontowaniu do skrzynki obudowy (niestety zdezolowanej) mają 40*C
(w ciepłym pomieszczeniu).
Nawiasem mówiąc zależy mi na żywotności dysków i danych na nich
zapisanych.