Pomysły na schłodzenie komputera

Autor: Paweł Lewandowski <dyzdyz_at_gmail.com>
Data: Tue 09 Dec 2008 - 09:44:14 MET

Witam!

Potrzebuję pomysłu na schłodzenie komputera, niestety w chwili obecnej
się nie sprawdza...

Komputer:
- Procesor Intel Q6600, radiator i wentylator BOX'owy, tunel do
wentylatora z zewnątrz obudowy
- Karta graficzna GF 8800GT od ASUS, radiator z wentylatorem, zajmuje
szerokość 1 slota, w perspektywie zakup drugiej takiej samej karty
graf. do SLI. Powietrze z karty NIE jest wyrzucane na zewnątrz.
- Zasilacz 550W z dużym, wolnoobrotowym wentylatorem
- 3 x HDD 500GB SATA + 1 x HDD 250GB ATA, dyski są na dole obudowy,
"jeden nad drugim", przestrzeń pomiędzy dyskami ok. 5mm. 3 dyski SATA
są spięte w RAID 5, więc praktycznie cały czas pracują wszystkie.
- Wentylator na tyle obudowy wyrzucający powietrze na zewnątrz
- Otwór wentylacyjny na przedzie obudowy, umieszczony "od dołu", brak
możliwości zamontowania tam wentylatora
- Mosty płyty głównej chłodzone pasywnie.
- Pamięci chłodzone pasywnie.

Problem:
Podczas normalnej pracy nie zauważam problemów, komputer pracuje cicho
i stabilnie. Gdy chcę sobie pograć w jakąś nową grę (np. GTA IV), to
po ok 2 godzinach na ekranie pojawiają się poszarpania i komputer
zawiesza się. Radiator grafiki parzy (nie mam możliwości zmierzenia
temperatury). Po resecie maszyna wstaje bez problemu. Podobnie jest
gdy oglądam pod rząd kilka filmów w HD, po 3-4 godzinach ekran jest
cały w "mozaice", ale komputer nie zawiesza się. Można wyłączyć film i
dalej pracować.

Zadanie:
- Schłodzić kartę graficzną, żeby nie powodowała w/w problemów

Warunki do spełnienia:
- Wymiana obudowy nie wchodzi w grę z powodów "meblowych" :-)
- Wymiana chłodzenia GPU tylko na takie, które pozwoli w przyszłości
zamontować drugą, identyczną kartę graf.
- Dopuszczam niewielkie zwiększenie hałasu, jednak utrzymanie go na
dotychczasowym poziomie jest pożądane
- Budżet wynosi ok. 250-300zł

Mam nadzieję że ktoś kto ma większe doświadczenie w tym względzie
podsunie mi jakieś interesujące rozwiązanie.

Pozdrawiam,
PL