Re: Problem z dyskami SATA

Autor: Adam Foton <usun_literki_k_adamkfotok_at_gmailk.comk>
Data: Sun 07 Dec 2008 - 23:05:00 MET

> Opisany problem wystepuje na kilku komputerach ktore skladalem.
> Sprzet nowy, platforma C2D, zainstalowane dwa lub trzy dyski SATA, na
> jednym z nich zainstalowany win xp.
>
> Zimny start, komp nie wykrywa wszystkich dyskow, zawsze poprawnie
> wykrywany jest ten z windowsem, windows sie uruchamia, pozostalych
> dyskow nie widac. (w biosie tez nie)
> Robie uruchom ponownie, wszystkie dyski wykrywane sa tak jak trzeba.
>
> Lub zimny start, moment wykrywania w biosie dyskow, komputer szuka
> dyskow, tutaj robie reset i ponownie bios juz dyski widzi.

U mnie przyczyna identycznych objawow byl starzejacy sie zasilacz. Zimny
komputer nie wykrywal poprawnie dyskow, wieszal sie. Dopiero po paru
minutach dzialal wlasciwie, chociaz zdarzalo mu sie szwankowac - np.
podczas nagrywania plytek, przegrywania duzej ilosci danych, etc.

Zasilacz dzialal poprawnie rok, potem bylo coraz gorzej...

AF