Re: Epson Stylus PX700W

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 06 Dec 2008 - 18:39:42 MET

Użytkownik "maniek" <maninger@o2.pl> napisał w wiadomości
news:ghds6s$1m0$1@achot.icm.edu.pl...
> tak sie zastanawiam nad czyms nowszym i wstepnie spodobal
> mi sie Epson Stylus PX700W (ma skaner, slot kart SD i innych).
> niemniej gdy przyszlo do porownania parametrow ku swojemu
> zdziwieniu stwierdzilem, ze stary Canon IP4500 ma rozdzielczosc
> druku 9600x2400 DPI a nowy Epson Stylu PX700W ma tylko
> 5760x1440 DP.

Taka dziwna rozdzielczość druku (tylko tu, bo w skanowaniu jest normalnie) w
Epsonach (już od wielu lat) jest podobno skutkiem kłótni pomiędzy dwoma
działami tej firmy...

> Tak sie zastanawiam czy jakosc kolorowych zdjec (A4, 10x15)
> bedzie duzo gorsza na tym nowym Epsonie ? Co to oznacza, ze
> jest mniejsza rozdzielczosc ? jest widocznych mniej szczegolow ?

To zależy. Rozdzielczość jest wykorzystywana do dwóch celów: oddania
szczegółów oraz symulacji kolorów (atramentów jest tylko kilka, kolorów
miliony). Do oddania szczegółow wystarcza kilkaset dpi (300 do 600 według
różnych szkół). Reszta idzie na kolory. I w tych kolorach Epson może
zniwelować przewagę Canona mając atramenty foto: magentę i cyjan, których w
iP4500 brakuje.

> Warto wogole kupowac Epsona przy tak duzej roznicy rozdzielczosci ?

Moim zdaniem fotki z PX700W są bardzo dobre. Gorzej z tekstem, który na
zwykłym papierze wypada blado. To skutek braku w PX700 pigmentowej czerni. W
zasadzie PX700 do druku tekstowego się nie nadaje.

> Druga sprawa to czy sa juz dostepne jakies zamienniki dla PX700W
> czy tylko oryginalne tusze ?

Tego niestety nie wiem. Ale chcąc mieć dobrą jakość na zamiennikach daleko
nie zajedziesz.