Problem z kontrolerem RAID na płycie Gigabyte

Autor: Zbyszek <zbyszek_p70_at_onet.eu>
Data: Sat 06 Dec 2008 - 10:22:37 MET

Witam wszystkich.
Mam płytę główną Gigabyte GA-8I945 Pro wyposażoną w dodatkowy kontroler RAID
GigaRAID IT8212. Mam do niego przypięte dwa dyski spięte w RAID-0. Od
pewnego czasu ten kontroler przestał działać. W BIOS'ie płyty głównej mam go
włączonego. Zawsze podczas startu komputera zgłaszał się BIOS tego
kontrolera, wyświetlał jakie dyski i jakie macierze są podłączone. Teraz nie
wyświetla nic. Menadżer urządzeń w WinXP wyświetla że kontroler jest i
pracuje normalnie. Tymczasem gdy uruchomię aplikację do zarządzania
macierzami tego kontrolera z poziomu Windows, ta wyświetla że żadnego
kontrolera nie ma. Co ciekawe to gdy zresetuję BIOS płyty głównej, to
podczas uruchamiania komputera BIOS GigaRAID się wyświetli. Ale następnym
razem już nie. Patologicznym objawem jest również to że cału czas świeci się
dioda na obudowie informująca o pracy dysków. Jak wyłączę kontroler w
BIOS'ie to dioda mruga normalnie jak pozostałe dyski coś robią. Wymieniłem
nawet bateryjkę zasilającą BIOS, nie nie pomogło. BIOS jest najnowszy
dostępny dla tej płyty głównej (F11). Z tym biosem wszystko dawnie działało
normalnie. OS to Win XP Pro SP3. Ma ktoś jakieś pomysły jak to zjawisko
uleczyć??

Zbyszek