Re: Dysk zewnętrzny bez dodatkowego zasilania

Autor: Konrad 'd3viCe' Pióro <q3ivpr_at_mnfx.cy>
Data: Sat 06 Dec 2008 - 01:08:53 MET

Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> wrote:

> Chciałbym kupić jakiś pojemny dysk zewnętrzny, który nie będzie
> wymagał dodatkowego zasilania. Czasami trzeba gdzieś wyjść z lapkiem
> i nie zawsze jest pod ręką gniazdko sieciowe.
> Z tego co się zorientowałem, w grę wchodzą jedynie dyski
> 2,5"(pobierają prąd jedynie z USB i nie potrzebują dodatkowego
> zasilacza) o pojemności 500GB(większe chyba nie są produkowane jak na
> razie). Macie jakieś propozycje, bo ostatnio jestem trochę na bakier,
> jeśli chodzi o aktualne wieści/technologie związane ze sprzętem
> komputerowym. Jakie firmy wogole brać pod uwagę? W lapku mam seagate,
> [...]

Seagate IMHO w dziedzinie dysków laptopowych jest jednym z najlepszych
producentów, zawsze na szczycie stawki performance, sam mam ze trzy
sztuki w tym jeden z G-Force.

Co do obudowy na USB to polecam IcyBox IB-250StU, lub Welland (nie
pamiętam dokładnego modelu, ale mają też model USB+eSata). Będziesz
potrzebował brać prąd z dwóch portów USB na raz przy nowym szybkim
dysku 7200rpm, przy 5400rpm może nie być takiej potrzeby. Z obudową
zwykle są niezbędne kable w zestawie.

--
Konrad 'd3viCe' Pióro